به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، پس از انتشار چندین تصویر شگفتانگیز از پدیده «غروب زمین در پشت ماه» در مأموریت تاریخی آرتمیس 2، اکنون فرمانده مأموریت، رید وایزمن، ویدئویی تازه از همین رویداد منتشر کرده است.
در آن لحظه، کریستینا کخ (متخصص مأموریت) با دوربین خود از غروب زمین عکس میگرفت. اما وایزمن با گوشی خود از همان صحنه فیلمبرداری کرد.
.
وی در صفحه شخصی خود نوشت: به سختی میتوانستم ماه را از پنجره درگاه اتصال ببینم، اما آیفون دقیقاً اندازه مناسبی داشت تا این منظره را ثبت کند. این فیلم بدون برش و با بزرگنمایی 8 برابر است، تقریباً همان چیزی که چشم انسان میبیند.
این اولین بار در 54 سال اخیر بود که چشم انسان غروب زمین را از پشت ماه میدید. آخرین بار مأموریت آپولو 17 چنین صحنهای را دیده بود.
خدمه آرتمیس 2 بیش از 5 هزار مایل (حدود 8 هزار کیلومتر) آن سوی ماه رفتند و در مجموع بیش از 400 هزار کیلومتر از زمین دور شدند. این دورترین فاصلهای است که انسان تا حالا از کره زمین فاصله گرفته است.
انتهای پیام /