לפי דיווח של "אל-אח'באר", חוסיין אל-חאג' חסן, חבר סיעת נאמנות להתנגדות המזוהה עם חזבאללה בפרלמנט הלבנוני, אמר במהלך טקס זיכרון לאחד השהידים באזור "אל-ג'נאח": "המשא ומתן הישיר שניהלה ממשלת לבנון עם האויב הישראלי הכניס אותה למבוי סתום, שיוביל לוויתורים רצופים ללא כל תוצאה".
אל-חאג' חסן אמר: "ההתנגדות מדגישה את הצורך ביציבות במדינה, אך הצד האמריקאי אינו דוגל ביציבות ומסית גורמים מסוימים נגד חלק גדול מהלבנונים".
חבר סיעת נאמנות להתנגדות הוסיף: "ההתנגדות אינה פלג קטן, אלא היא מקיפה את החברה כולה וחלק גדול מהעם הלבנוני מכל הקבוצות והרבדים. כל מי שמסתמך על המצור נגד ההתנגדות הוא 'אשלייתי וינחל כישלון שוב, כפי שנכשל בעבר'".
הוא המשיך ואמר: "ה'טעות' האחרונה של הממשלה הייתה הישיבה שנערכה אתמול. לפני המשא ומתן היא הצהירה כי לעולם לא תשתתף בו לפני השגת הפסקת אש, אך הממשלה קיימה שלושה סבבי משא ומתן מבלי שהושגה הפסקת אש".
אל-חאג' חסן הוסיף: "ממשלה זו החלה ב'מדרון תלול ומסוכן', במיוחד כאשר האויב הישראלי ממשיך להוציא אזהרות, להפציץ ולהחריב כפרים, וכשכטב"מיו טסים בשמי ביירות".
לפי העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", חבר הפרלמנט הלבנוני אמר עוד: "האמריקאים, ובמיוחד שר החוץ האמריקאי מרקו רוביו, הצהירו שוב ושוב כי הם רוצים לצייד ולחמש דיוויזיה של צבא לבנון, ולבחור את קציניה, חייליה ונגדיה כדי להילחם בחזבאללה. זאת בעוד שהבכירים שותקים; שתיקה זו אינה מביעה התנגדות ואינה לטובת המדינה, במיוחד כשהאמריקאים אינם מתווכים אלא שותפים של ישראל".
הוא הוסיף: "כיצד יכולים הבכירים בלבנון לעשות שלום עם האויב כאשר אינם מסוגלים להתנגד לו, לעמוד מולו, או להכתיב לו תנאים באמצעות החלטותיהם והחלטת אמריקה שלא לחמש את צבא לבנון ולא להעניק לו סמכות פוליטית?".
בסיום דבריו אמר אל-חאג' חסן: "הצבא יכול להגן על לבנון, אך חסרים לו שני תנאים מרכזיים: האחד הוא החלטה פוליטית והשני הוא נשק. ממשלת לבנון הכניסה את עצמה ואת המדינה לתוך 'מנהרה ומבוי סתום גדולים מאוד', שכן לא הממשלה ולא אף אחד אחר מסוגלים לבצע את דרישות האויב, במיוחד בנוגע לפירוק ההתנגדות מנשקה".