טראמפ, שבעבר הדגיש את הצורך בהשמדת כלל מתקני הגרעין ובמדיניות של אפס העשרה באיראן, אמר לפני דקות אחדות, לפנות בוקר יום שני לפי שעון טהראן, ל"ניו יורק טיימס" כי איראן תהיה רשאית להעשיר אורניום ברמות נמוכות.
במזכר ההבנות שנחתם לא הושגה הסכמה בנושא הגרעין, אולם דבריו של טראמפ מהווים נסיגה מחלק מדרישות היתר שהציג בעבר. עם זאת, נסיגות נוספות רבות מצד טראמפ יהיו הכרחיות כדי שניתן יהיה להגיע להסכם עתידי -הסכם שלנוכח ניסיונה של איראן מהפרות ההתחייבויות מצד ארצות הברית, הסיכוי למימושו אינו גבוה.
דבריו של טראמפ אינם משמעותם שאיראן מקבלת את כללי המשחק שהוא מציב, אך נסיגתו מעמדתו הקודמת ברורה. איראן מדגישה כי עליה להבטיח את זכויותיה, ושינויי העמדות של טראמפ, לכאן או לכאן, לא ישפיעו על עמדותיה.