שר החוץ של הרפובליקה האסלאמית של איראן, עבאס עראקצ׳י ושר החוץ של יפן "טושימיצו מוטגי" קיימו היום בצהריים שיחת טלפון, שבמהלכה דנו והחליפו דעות בנוגע לסעיפי מזכר ההבנות של איסלאמאבאד ולהתפתחויות האחרונות הקשורות אליו.
שר החוץ האיראני הציג בפני עמיתו היפני את הסעיפים המרכזיים של מזכר ההבנות והביע תקווה כי יישומו יסמן את תחילתו של פרק חדש בשיתופי הפעולה הכלכליים ובהשקעות בין שתי המדינות.
שר החוץ של יפן בירך אף הוא על מזכר ההבנות של איסלאמאבאד, תיאר אותו כצעד חשוב בדרך לפתרון המשברים האזוריים והדגיש את הצורך ביישום מדויק של סעיפיו.
שני הצדדים הדגישו גם את הצורך בהמשך המגעים וההתייעצויות ההדוקות בין שתי המדינות בנוגע לשיתופי פעולה עתידיים בסוגיית מצר הורמוז.