טראמפ, שבעבר הדגיש את הצורך בהשמדת כלל מתקני הגרעין ובאיסור מוחלט על העשרת אורניום באיראן, אמר לפנות בוקר יום שני (לפי שעון טהראן) בריאיון ל"ניו יורק טיימס" כי איראן תוכל להעשיר אורניום ברמות נמוכות.
במסמך ההבנות שנחתם לא הושג הסכם בנושא הגרעין, אולם דבריו של טראמפ משקפים נסיגה מחלק מדרישותיו המופרזות הקודמות. אם כי נסיגות רבות אחרות מצד טראמפ בתחום זה נחוצות כדי להשיג הסכם עתידי– הסכם אשר, לאור ניסיונה של איראן עם הפרות ההתחייבויות מצד ארצות הברית, סיכויי מימושו אינם גבוהים.
דבריו של טראמפ אינם מעידים על קבלת תנאיו על ידי איראן, אך נסיגתו של טראמפ מעמדתו הקודמת ברורה. איראן מדגישה כי יש להבטיח את זכויותיה, וכי שינויים בעמדותיו של טראמפ לא ישפיעו על עמדתה העקרונית.