באמירה חריגה, אמר בכיר לשעבר בבית הלבן כי תנאי מרכזי להבטחת יציבותו של הסכם עם איראן הוא הפסקה מוחלטת של שיתוף הפעולה הצבאי והמודיעיני בין וושינגטון לתל אביב. טענה אשר, בהתחשב בקשרים האסטרטגיים בין שני הצדדים, נחשבת רחוקה מהמציאות בשטח.
ג'ו קנט, לשעבר מנהל תחום המאבק בטרור בבית הלבן, אמר כי ארצות הברית צריכה להפסיק את כל הסיוע הצבאי והמודיעיני לישראל כדי להגדיל את הסיכוי שהסכם עם איראן יחזיק מעמד לאורך זמן.
בפוסט שפרסם ברשת X כתב כי ישראל פועלת בכל הזדמנות אפשרית כדי לסכל את ההסכם, ועלולה להמשיך במדיניות זו גם בעתיד, אלא אם וושינגטון תנקוט צעדים מרתיעים.
לדברי פרשנים פוליטיים, בשעה ששיתוף הפעולה הביטחוני והמודיעיני בין וושינגטון לתל אביב נחשב לאיתן מתמיד, הצעתו של בכיר לשעבר בבית הלבן לנתק את הסיוע הזה נראית יותר כבדיחה פוליטית מאשר ניתוח ריאליסטי.
ערוץ ישראלי: טראמפ נכשל בניסיון להפריד בין הזירה האיראנית לזירה הלבנונית
מנגד, הערוץ הישראלי INEWS24 דיווח כי שרים בממשלתו של נתניהו סבורים כי דונלד טראמפ נכשל בניסיונו להפריד בין הסוגיה האיראנית לבין תיקים הלבנונית.
לפי הדיווח, בכירים ישראלים הדגישו כי קיים קשר ישיר בין החזית האיראנית לחזית הלבנונית, וכי יש להכיר בקשר זה.