Tesnim Haber Ajansı- İran İslam Cumhuriyeti Dışişleri Bakanı Seyyid Abbas Arakçi, bugün (Pazartesi) sabah saatlerinde Türkiye Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Irak Dışişleri Bakanı Fuad Hüseyin ve Mısır Dışişleri Bakanı Bedr Abdülati ile ayrı ayrı telefon görüşmeleri gerçekleştirerek İslamabad mutabakatının süreci ve içeriği hakkında istişarelerde bulundu.
Arakçi telefon görüşmelerinde, anlaşmanın uygulanması konusunda Amerika Birleşik Devletleri'nin sorumluluğuna işaret ederek, Siyonist rejimin Lübnan’a yönelik saldırganlığının ve istikrarı bozucu eylemlerinin tamamen durdurulması gerektiğini vurguladı.
İran Dışişleri Bakanı ayrıca Türkiye, Irak ve Mısır'ın ateşkesin sağlanması, gerilimin düşürülmesi ve bölgede istikrar ile güvenliğin tesisi yönündeki diplomatik çabalara verdikleri destek ve duruşlarından ötürü takdirlerini sundu.
Görüşmelerde İran, Türkiye, Irak ve Mısır dışişleri bakanları, bölgesel gelişmeler konusunda yakın iş birliği ve istişarelerin sürdürülmesi ile barış ve istikrarın korunması adına diplomatik çabaların güçlendirilmesi gerektiğinin altını çizdiler.