به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سردار محمد شرفی، فرمانده قرارگاه اربعین فراجا در حاشیه بازدید میدانی از زیرساختها و امکانات پایانه مرزی شلمچه، با اشاره به اقدامات انجامشده برای آمادهسازی این مرز، اظهار کرد: پیشبینی میشود امسال به دلیل شرایط خاص، تعداد زائران در راهپیمایی اربعین از سالهای گذشته فراتر رود.
فرمانده قرارگاه اربعین فراجا با اشاره به خسارتهای واردشده به بخشی از تأسیسات مرزی در جریان حوادث و شرایط جنگی اخیر گفت: امروز با حضور در این پایانه مشاهده کردم که عملیات بازسازی و آمادهسازی با سرعت بسیار بالایی در حال انجام است و انشاءالله تا روز اربعین، زیرساختها به طور کامل برای پذیرش زائران ابا عبدالله الحسین(ع) مهیا خواهد شد.
وی همچنین از تداوم رایزنیها و هماهنگیهای مشترک میان مسئولان ایرانی و عراقی خبر داد و افزود: به زودی نشستهای سطح بالا با حضور مسئولان دو کشور ایران و عراق برگزار و تفاهمنامههایی همچون سالهای قبل و بلکه بهتر خواهد شد تا تردد زائران در دو سوی مرز با سهولت و کرامت انجام گیرد.
شرفی به موضوع مدارک مورد نیاز زائران برای سفر اربعین پرداخت و با تأکید بر آمادگی کامل برای صدور اسناد مسافرتی اظهار کرد: مردم هیچ گونه نگرانی بابت صدور مدارک نداشته باشند.
وی ادامه داد: امسال نیز همچون سال گذشته، سه نوع سند مسافرتی؛ نخست گذرنامه ملی که به شرط داشتن حداقل 6 ماه اعتبار قابل استفاده است؛ دوم گذر زیارتی که مورد توافق جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق بوده و تمام استانداردهای بینالمللی در آن رعایت شده و زیرساخت چاپ آن برای حدود دو میلیون درخواست آماده شده است و سوم سند خادم که ویژه اتباع خارجی مقیم ایران (مانند افغانستانی و پاکستانی) است که با هماهنگی وزارت کشور و وزارت امور خارجه و مورد تأیید طرف عراقی صادر خواهد شد.
فرمانده قرارگاه اربعین فراجا در پایان با قدردانی از همکاری رسانهها در اطلاعرسانی و آگاهیبخشی به زائران، خاطرنشان کرد: تمام توان خود را به کار گرفتهایم تا در حوزه تأمین نظم و امنیت، مدیریت شادآمدی و خدمات انتظامی، بهترین شرایط را برای زائران فراهم آوریم و انشاءالله امسال شاهد راهپیمایی باشکوهتر از سالهای گذشته در مسیر عشق به سرور و سالار شهیدان باشیم.
انتهای پیام/