به گزارش خبرنگار تسنیم از اردبیل، مسعود امامییگانه، استاندار اردبیل در بازدید از پروژههای عمرانی علوم پزشکی اردبیل با اشاره به تزریق 3/6هزار میلیارد تومان اعتبار به زیرساختهای درمانی استان اردبیل اظهار داشت: در کوتاه مدت و با راه اندازی دستگاه های پیشرفته درمانی اعزام بیماران سرطانی به پایتخت پایان مییابد.
استاندار اردبیل از تخصیص 3 هزار و 670 میلیارد تومان اعتبار برای پروژههای حوزه بهداشت و شتابگیری تکمیل بیمارستانها و مراکز آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: اعتبار لازم برای طرحهای شاخص بهداشتی از جمله بیمارستان مرحوم نجفزاده تامین و این پروژه با 32 درصد پیشرفت فیزیکی، در مرحله تعیین پیمانکار جدید و آغاز عملیات اجرایی است.
امامییگانه تکمیل بیمارستان ولیعصر(عج) مشکینشهر، فاز دوم بیمارستان خلخال و اورژانس این شهرستان را از دیگر اولویتهای راهبردی استان برشمرد و افزود: عملیات اجرایی دانشکده دندانپزشکی آغاز شده و ساختمان دانشکده پیراپزشکی نیز با پیشرفت فیزیکی بیش از 35درصد در حال تکمیل است.
استاندار اردبیل تصریح کرد: پروژه ملی مجموعه فرهنگی - آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با زیربنای 19 هزار و 500مترمربع و اعتباری افزون بر 2هزار میلیارد تومان در دست اجراست.
امامییگانه با اشاره به اینکه در کنار توسعه زیرساختهای فیزیکی، نگاه ویژهای به تجهیزات تخصصی داشتهایم، ادامه داد: خرید دستگاه «پت اسکن» با 500 میلیارد تومان هزینه از جمله این اقدامات است چراکه قبلا بیماران سرطانی ناچار به مراجعه به تهران یا سایر استانها بودند.
وی از صرف بیش از یکهزار میلیارد تومان برای خرید تجهیزات بیمارستانی در مرکز استان و شهرستانها خبر داد و گفت: تأمین منابع برای پرداخت مطالبات پرسنل زحمتکش کادر درمان در دستور کار جدی مدیریت استان قرار دارد.
استاندار اردبیل بیان کرد: با توجه به اهمیت معیشت کادر درمان، در جلسهای با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مطالبات دانشگاه علوم پزشکی و حق و حقوق پرسنل پیگیری خواهد شد.
امامییگانه اظهار کرد: اگرچه وضعیت پرداخت مطالبات در اردبیل نسبت به سایر استانها در وضعیت مطلوبی قرار دارد اما تلاش میکنیم با پیگیری منابع از محل اعتبارات ملی و سفر رئیسجمهور، پرداختها در کوتاهترین زمان ممکن محقق شود.
انتهای پیام/132