به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری تسنیم، در ادامه واکنشها به توافق ننگین دولت لبنان با دشمن صهیونیستی در واشنگتن، امیل لحود، رئیس جمهور اسبق لبنان با رد مذاکرات مستقیم با اشغالگران صهیونیست اعلام کرد که امیدواریم کل هیئت لبنان از مذاکرات با دشمن اسرائیلی عقب نشینی کند.
امیل لحود اظهار داشت: دشمن صهیونیستی بارها و بارها ثابت کرده که به دنبال آتش بس نیست، بلکه هدف آن کسب امتیاز برای خود در راستای تلاش جهت شکستن اراده و موضع مقاومت از طریق مذاکراتی است که لبنان را به درگیری داخلی میکشاند.
وی افزود: اما با وجود همه تلاشهای دشمن اسرائیلی و مهرههای آن در داخل، این هدف هرگز محقق نخواهد شد و لبنان به جنگ داخلی کشیده نمیشود.
این رئیس جمهور اسبق لبنان که در دوره ریاست جمهوری خود کارنامه درخشانی در دفاع از کشور و مقاومت داشت، در ادامه گفت که ایران از طریق پیروزی استراتژیک خود موفق شد آمریکا و اسرائیل را مجبور به پذیرش واقعیت جدیدی کند که حق را به صاحبان اصلی آن برمیگرداند؛ چیزی که برای دههها شاهد آن نبودیم.
امیل لحود تاکید کرد که بنابراین با وجود همه جنایات دشمن و ویرانیها و کشتار در جنوب لبنان، قهرمانان مقاومت باید به تعقیب و هدف قرار دادن صهیونیستها ادامه دهند و باید یاد بگیریم که تنها گزینه مقابل این دشمن، رویارویی و پایداری بوده و هر چیز دیگری به معنای افتادن در دام اسرائیل است.
این اظهارات بعد از آن بیان شد که عصر دیروز رسانههای لبنانی از امضای توافق چارچوب میان دولت سرسپرده لبنان با رژیم صهیونیستی در واشنگتن خبر دادند؛ توافقی که عملاً زیر آتش امضا شده و دولت نواف سلام بدون توجه به خون لبنانیهایی که در حملات مداوم صهیونیستها به شهادت میرسند، تن به این توافق ننگین داد و نتانیاهو آن را دستاوردی برای خودش دانست.
گزارش منابع عربی، توافق چارچوب میان دولت لبنان با دشمن صهیونیستی، توافق بر سر«همزیستی مسالمتآمیز در کنار یکدیگر» را تصریح میکند؛ همچنین بر اساس آن، ارتش لبنان مسئولیت امنیتی در مناطق آزمایشی را بر عهده میگیرد و به رژیم صهیونیسی آنچه «حق پاسخگویی» خوانده شد، داده شده است.
اساس این ادعا، این توافق همچنین طرفین را ملزم به تشکیل کارگروههایی برای تدوین یک توافق جامع صلح میکند.
این توافق در حالی صورت می گیرد که بخشهایی از خاک لبنان همچنان در اشغال رژیم متجاوز صهیونیستی بوده و این رژیم همچنان به تجاوزات خود به خاک لبنان ادامه می دهد و بر ادامه اشغالگری اصرار می ورزد.
روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی با عنوان «لبنان «توافق ننگین» را امضا کرد... نتانیاهو: دستاوردی بزرگ برای اسرائیل!» نوشت: امروز هیئتهای نمایندگی لبنان و دشمن اسرائیلی در واشنگتن یک «توافقنامه چارچوب» امضا کردند. همانطور که انتظار میرفت، مقامات لبنانی امتیازات رایگانی به دشمن دادند.
بر اساس این گزارش همانطور که پیشبینی میشد، مقامات لبنانی امتیازات بیقید و شرطی به دشمن دادند که به آن اجازه میدهد در داخل آنچه «کمربند امنیتی» خوانده میشود آزادی عمل داشته باشد و به گفته بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر دشمن، تا زمان «خلع سلاح حزبالله» در این کمربند باقی بماند.
این روزنامه در بخش دیگری از این گزارش به جزئیات این توافق اشاره کرد و به نقل از «کانال 13» اسرائیل گزارش داد که این توافق شامل عقبنشینی اسرائیل در یک «مرحله آزمایشی» است که طی آن یگانهای ارتش لبنان وارد عمل شده و جایگزین نیروهای اشغالگر میشوند.
انتهای پیام/