به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، محمدرضا شیخزاده با اشاره به جایگاه ممتاز هرمزگان در تولید مرکبات اظهار کرد: شهرستان رودان با در اختیار داشتن حدود 11 هزار هکتار از سطح زیرکشت استان، همچنان پیشتاز تولید این محصول است و شهرستانهای میناب و بندرعباس در رتبههای بعدی قرار دارند.
وی گفت: پیشبینی میشود امسال بیش از 300 هزار تن لیموترش از 15 هزار هکتار باغهای استان برداشت شود.
وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی استان حمایت از باغداران را در اولویت برنامههای خود قرار داده است، افزود: ارائه آموزشهای مستمر فنی در زمینه هرس و آبیاری، ردیابی و مبارزه اصولی با آفات و بیماریهای گیاهی و همچنین توزیع هدفمند کودهای یارانهای از جمله این خدمات است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، اجرای پروژههای آبیاری تحت فشار را یکی از مهمترین راهکارهای مدیریت منابع آبی و تضمین پایداری تولید لیموترش در استان عنوان کرد.
انتهای پیام/864