به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، محمدمهدی خرازی سرپرست دادستانی شهرستان ورامین در حاشیه برپایی میز خدمت قضایی در مصلی صاحبالزمان(عج) این شهرستان، با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضائیه اظهار داشت: در راستای تقویت ارتباط مستقیم با مردم و بررسی بیواسطه مسائل و مطالبات شهروندان، رئیس دادگستری، قضات و جمعی از مسئولان قضایی شهرستان در نماز جمعه حضور یافتند و ضمن برپایی میز خدمت، پاسخگوی مراجعهکنندگان بودند.



وی افزود: در این برنامه، مراجعان مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی خود را مطرح کردند و تلاش شد ضمن ارائه راهنماییهای لازم، روند رسیدگی به پروندهها و مسیرهای قانونی پیگیری مطالبات برای آنان تشریح شود.
سرپرست دادستانی ورامین با اشاره به برخی پروندههای کثیرالشاکی در سطح شهرستان گفت: بخشی از مراجعات مردمی مربوط به این پروندهها بود که در این خصوص ضمن ارائه آخرین وضعیت رسیدگی، اقدامات انجامشده و روند پیگیری پروندهها برای افراد تبیین شد تا شهروندان با آگاهی و اشراف بیشتری حقوق قانونی خود را دنبال کنند.
خرازی تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف دستگاه قضایی، افزایش آگاهی حقوقی جامعه و تسهیل دسترسی مردم به مسئولان قضایی است و بر همین اساس تلاش میشود با برگزاری مستمر میزهای خدمت، زمینه پاسخگویی شفاف و مؤثر به مطالبات مردم فراهم شود.
وی با اشاره به دغدغه برخی مراجعان درباره اجرای احکام قضایی خاطرنشان کرد: در مواردی که پروندهها به مرحله اجرای حکم رسیدهاند، موانع و فرآیندهای قانونی موجود برای شهروندان تشریح شد و به افرادی که نیاز به بررسی بیشتر دارند نیز توصیه شد از طریق واحدهای تخصصی اجرای احکام در دادگستری موضوعات خود را پیگیری کنند.
سرپرست دادستانی ورامین در پایان تأکید کرد: دستگاه قضایی خود را موظف به صیانت از حقوق مردم، شفافسازی روند رسیدگیها و پیگیری مستمر مطالبات شهروندان میداند و در این مسیر از هیچ تلاشی برای تحقق عدالت و جلب رضایتمندی عمومی دریغ نخواهد کرد.
.
انتها پیام/