به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، جلسه هماهنگی ستاد وداع و تشییع پیکر مطهر رهبرشهید عظیمالشأن، با حضور فرماندار، امام جمعه و همه مسئولان این شهرستان برگزار و تمهیدات گسترده برای میزبانی شایسته از زائرانی که برای شرکت در مراسم تشییع و نماز به استان تهران سفر میکنند، تشریح شد.
مدیریت این رویداد باید آبرومندانه باشد
نورالله طاهری فرماندار اسلامشهر، در این جلسه با اشاره به عظمت شخصیت شهید و متفاوت بودن تشییع ایشان با سایر مراسمها اظهار داشت: کسی که از طفولیت تا شهادت یک لحظه به خود فکر نکرد و همه هستیاش را برای نجات انسانها گذاشت، قطعاً مراسم تشییعش نیز متمایز از همه اجتماعات خواهد بود. ما این تمایز را در عشق و حضور مردم به عینه دیدیم و لمس کردیم.
وی با تأکید بر اینکه آمار و ارقام اعلامی از جمعیت حاضر در مراسم به دور از ذهن نیست، خواستار آمادگی صددرصدی همه دستگاهها شد و گفت: اگر تنها پنج میلیون نفر از جمعیت تهران به شهرستانها سرریز شوند، سهم هر شهرستان عدد بسیار بالایی خواهد بود. ما برای اسکان حتی 10 هزار نفر هم باید برنامهریزی دقیق داشته باشیم.
فرماندار اسلامشهر افزود: تمامی ظرفیتها از جمله مدارس، مساجد، ادارات و کارخانجات بزرگ صنعتی باید پای کار بیایند. کمیتههای تخصصی از جمله کمیته اجرایی، امنیتی و انتظامی، پشتیبانی، حمل و نقل و ترافیک و همچنین کمیته تبلیغات و مستندسازی تشکیل شدهاند تا کوچکترین مشکلی برای مهمانان رهبر شهید پیش نیاید.
طاهری با هشدار به مدیران کمکار، حضور نیافتن در این جلسه را نشانه بیتوجهی به آرمانهای رهبری دانست و تصریح کرد: این یک امتحان الهی است. ما باید آماده باشیم و این آمادگی را هم در مجموعه خود حس کنیم و هم به استان اعلام کردهایم که اسلامشهر برای هر تعداد مسافر آمادگی کامل دارد.
هر خانه، یک مهمانخانه برای زائران شهید باشد
در ادامه این جلسه، حجتالاسلام محمدباقر برقراری امام جمعه اسلامشهر، با تجلیل از مقام رهبرشهید، ایشان را شخصیتی بینظیر و بیبدیل در جهان توصیف کرد و گفت: ایشان تنها کارمند نظام اسلامی بود که در طول عمر پربرکتش یک ریال از بیتالمال دریافت نکرد و مزد خدمت صادقانه خود را با شهادت گرفت.
وی با دعوت از مردم برای مشارکت در اسکان زائران بیان کرد: باید دستورالعملی تدوین شود که هر خانه، یک مهمانخانه برای مهمانان حضرت آقا باشد. اگر مردم پای کار بیایند، هیچ خللی در پذیرایی نخواهیم داشت.
امام جمعه اسلامشهر به پیشنهاد صدور کارت شناسایی معتبر برای تشییعکنندگان از سوی استانها اشاره کرد تا فرآیند شناسایی مهمانان برای میزبانان تسهیل شود و گفت: میزبانی از زائران این شهید نهتنها ادای دین است، بلکه یک مدال افتخار برای مردم محسوب میشود. این تجمع، تجدید پیمان با ولایت و بیعت با رهبر جدید است و ما باید این ارادت را به بهترین شکل نشان دهیم.

انتهای پیام/