ماشاالله شکاری در گفتوگو با خبرنگار تسنیم نطنز بر ضرورت ارتقای آمادگی دستگاههای اجرایی شهرستان نطنز در برابر بحرانهای طبیعی، تاکید کرد و اظهار داشت: هماهنگی، برنامهریزی دقیق و اقدام پیشگیرانه در حوزه مقابله با سیلاب و همچنین صیانت از منابع آب شهرستان نطنز لازم و ضروری است.
شکاری با اشاره به اهمیت مدیریت صحیح بحران و ضرورت پایبندی دستگاهها به الزامات قانونی و اجرایی، خاطرنشان کرد: بر اساس سند جامع مدیریت بحران کشور و قوانین و مقررات مرتبط، همه دستگاههای اجرایی موظفاند آمادگی لازم برای مواجهه با بحرانهای محتمل از جمله سیلاب، خشکسالی، رانش زمین و زلزله را داشته باشند و در این زمینه هیچگونه قصور یا تعلل قابل پذیرش نیست.
وی تأکید کرد: پیشگیری، آمادگی و هماهنگی بینبخشی باید بهعنوان یک اصل اساسی در دستور کار تمامی دستگاهها قرار گیرد، چرا که آثار و تبعات بیتوجهی به این موضوع میتواند خسارات گسترده و بعضاً غیرقابل جبرانی به همراه داشته باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری نطنز با بیان اینکه مدیریت مخاطرات طبیعی تنها با اقدامهای مقطعی و واکنشی محقق نمیشود، افزود: ضروری است دستگاههای اجرایی نطنز با نگاه کارشناسی، برنامهریزی مستمر و انجام اقدامات پیشگیرانه، زمینه کاهش خطرات احتمالی را فراهم کنند.
شکاری گفت: شناسایی نقاط آسیبپذیر، لایروبی و ساماندهی مسیرهای آبراههای، تقویت زیرساختهای حفاظتی و آمادگی عملیاتی دستگاههای شهرستان نطنز از جمله اقداماتی است که باید با جدیت از سوی دستگاههای متولی دنبال شود.
وی در ادامه به موضوع منابع آبی شهرستان نطنز اشاره کرد و با تأکید بر اینکه تأمین آب شرب سالم و پایدار مهمترین اولویت مجموعه مدیریت شهرستان نطنز است، خاطرنشان کرد: حفاظت از منابع آب، بهرهبرداری اصولی و جلوگیری از برداشتهای غیرمجاز، از جمله ضرورتهای اجتنابناپذیری است که باید با همکاری همه دستگاهها مورد توجه قرار گیرد.
شکاری تصریح کرد: تحقق این هدف نیازمند برنامهریزی بلندمدت، شناسایی منابع جدید، مدیریت مصرف و اتخاذ تصمیمهای کارشناسی و هماهنگ است و استمرار خدمات آبرسانی ایمن و پایدار، تنها در سایه تعامل، مسئولیتپذیری و همافزایی میان دستگاههای اجرایی امکانپذیر است و همه مجموعهها باید نسبت به حفظ و صیانت از این سرمایه حیاتی، نگاه مسئولانه و آیندهنگرانه داشته باشند.
انتهای پیام/804