امیررضا انتظاری رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ورامین در گفتوگو با خبرنگار تسنیم، با تشریح جزئیات طرح تشدید نظارت بر بازار اقلام پروتئینی، اظهار کرد: در راستای صیانت از سلامت سفره مردم و کنترل کیفی فرآوردههای دامی، بازرسان این اداره بهصورت مستمر فعالیت مراکز عرضه، واحدهای بستهبندی و کشتارگاهها را تحت نظر دارند.
وی افزود: در جریان 392 مورد بازدید و نظارت کارشناسی که از ابتدای سال جاری انجام شده است، محمولههایی از فرآوردههای خام دامی شناسایی شد که به دلیل انقضای تاریخ مصرف، شرایط نامناسب نگهداری و فساد بافت، فاقد استانداردهای لازم برای مصرف انسانی بودند.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ورامین تصریح کرد: با تشخیص قطعی کارشناسان مبنی بر غیربهداشتی بودن این اقلام، حدود یک هزار و 700 کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی فاسد و فاقد شرایط ارگانولپتیکی (ظاهری)، از چرخه مصرف خارج و با رعایت پروتکلهای بهداشتی معدوم شد.
وی با تأکید بر اینکه امنیت غذایی خط قرمز دامپزشکی است، تاکید کرد: این نظارتها با هدف اطمینان از سلامت محصولات پروتئینی در تمامی سطوح توزیع ادامه دارد و با هرگونه تخلفی که سلامت جامعه را به مخاطره بیندازد، قاطعانه برخورد میشود.
انتظاری در پایان از شهروندان درخواست کرد فرآوردههای مورد نیاز خود را حتماً از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه محصول مشکوک یا فاقد مهر بهداشتی، مراتب را سریعاً به اطلاع این اداره برسانند.
انتهای پیام/