به گزارش خبرگزاری تسنیم از رباطکریم، سردار سیدتیمور حسینی، فرمانده پلیس راهور کشور، در آیین آغاز شمارهگذاری خودرو و رونمایی از پلاک منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، این منطقه را چهاردهمین منطقه آزاد کشور معرفی کرد که با رویکردی نوین خدمات و تسهیلات ویژهای را به شهروندان ارائه خواهد داد.
وی با اشاره به چالشهای دولت در تأمین سوخت و ثبت رکورد مصرف روزانه بیش از 160 میلیون لیتر بنزین در برخی ایام سال، افزود: یکی از راهکارهای اساسی برای خروج از این تنگنا، جایگزینی خودروهای باکیفیت اعم از بنزینی، برقی، هیبریدی و پلاگینهیبریدی است. در صورت گسترش مناسب این طرح، میتوان شاهد کاهش 60 درصدی مصرف بنزین در کشور بود.
فرمانده پلیس راهور کشور بهرهمندی از خودروهای مناسب و باکیفیت را یکی از حقوق مسلم و بدیهی کاربران ترافیک دانست و گفت: خودروهای مدرن که دارای سامانههای ایمنی استاندارد هستند، تا حد قابلتوجهی از وقوع تصادفات جلوگیری میکنند. افزون بر این، ارائه خودروی باکیفیت به مردم، احترام به شأن و منزلت آنان است و خودبهخود به اصلاح رفتارهای ترافیکی نیز منجر میشود.
وی با تأکید بر ضرورت ایجاد تعادل میان «حق» و «تکلیف» در نظام حکمرانی، بیان کرد: در کنار مطالبه تکالیف سازمانی، موظف به تسهیلگری برای احقاق حقوق شهروندان هستیم. منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام (ره) با توجه به موقعیت سوقالجیشی و مجاورت با پایتخت، پتانسیل بالایی برای ارائه خدمات در سطح ملی و متمرکز دارد.
سردار حسینی در پایان خاطرنشان کرد: از سال گذشته تحول جدی در حوزه مناطق آزاد کشور آغاز شده است و بهزودی سازوکار اجرایی مناطق آزاد بانه، مریوان، مهران در استان ایلام و همچنین بوشهر نیز فراهم خواهد شد تا مردم عزیز از مزایای آن بهرهمند شوند.
انتهای پیام/