به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، علی فلاحی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس اظهار کرد: در هفته جهاد کشاورزی، همزمان با افتتاح طرحهای متعدد در سراسر استان، پروژه پرورش شترمرغ با ظرفیت 2 هزار و 150 قطعه به طور رسمی در شهرستان بوانات استان فارس به بهرهبرداری رسید؛ طرحی که نویدبخش تحولی عظیم در حوزه تولیدات دامی و تقویت پایههای امنیت غذایی منطقه است.
وی گفت: این واحد تولیدی عظیم که با حضور مقامات استانی و شهرستانی افتتاح شد در زمینی به مساحت 100 هزار مترمربع احداث شده است و با سرمایهگذاری کلان بخش خصوصی و حمایت دستگاههای دولتی به ثمر نشسته است. در مجموع 194 میلیارد ریال تسهیلات ثابت و 10 میلیارد ریال سرمایه در گردش از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک به این طرح اختصاص یافته است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: علاوه بر این، مجری طرح نیز با آورده شخصی 360 میلیارد ریال، تعهد و عزم خود را برای پیشبرد این پروژه به اثبات رسانده است.
به گفته این مقام مسئول؛ طرح پرورش شترمرغ در راستای اهداف کلان اقتصاد مقاومتی و تقویت تولیدات داخلی، نه تنها گامی مؤثر در جهت افزایش تولید گوشت قرمز و تخم شترمرغ خواهد بود بلکه با ایجاد اشتغال مستقیم برای 13 نفر و فرصت شغلی موقت و فصلی برای بیش از 130 نفر، به رونق اقتصادی منطقه نیز کمک شایانی خواهد کرد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس پیشبینی کرد: سالانه حدود 120 تن گوشت قرمز و 6 تا هشت هزار عدد تخم شترمرغ در این واحد تولید شود.
فلاحی عنوان کرد: عملیات اجرایی این طرح که از سال 1400 آغاز شده بود، پس از چهار سال تلاش بیوقفه و با مشارکت فعال بانک کشاورزی شهرستان بوانات و حمایت مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان، به مرحله بهرهبرداری رسید. این دستاورد ارزشمند نشاندهنده همافزایی میان بخش دولتی و خصوصی و تأکیدی بر اهمیت وحدت و اقتدار ملی در دستیابی به اهداف توسعهای و تضمین سلامت و امنیت غذایی جامعه است.
انتهای پیام/424