به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرمآباد، همزمان با افزایش مصرف برق در فصل گرم سال و فشار مضاعف بر شبکه توزیع انرژی، اجرای سیاستهای مدیریت بار در بخش اداری در دستور کار قرار گرفتهاست.
این برنامه با هدف کاهش فشار بر شبکه برق و جلوگیری از خاموشیهای احتمالی، دستگاههای اجرایی را ملزم به رعایت الگوهای مشخص مصرف انرژی کردهاست.
بهگفته شیرزاد جمشیدی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان، از مجموع 614 اداره مشمول طرح مدیریت مصرف برق، 12 اداره بهدلیل عدم رعایت الگوی مصرف و بیتوجهی به الزامات تعیینشده، مشمول اعمال محدودیت و قطع برق شدهاند.
این اقدام به اعلام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان در راستای اجرای مصوبات هیئتدولت و با هدف مدیریت بهینه مصرف انرژی در شرایط اوج مصرف انجام گرفتهاست.
بر اساس دستورالعملهای ابلاغی، تمام دستگاههای اجرایی موظف هستند مصرف برق خود را در ساعات اداری حداقل 30 درصد و در ساعات غیراداری تا 70 درصد کاهش دهند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان همچنین تأکید کرده که وضعیت مصرف برق ادارات بهصورت مستمر از طریق کنتورهای هوشمند و بازدیدهای میدانی رصد و پایش میشود.
بهگفته جمشیدی این نظارت مستمر به شرکت برق امکان میدهد میزان انطباق دستگاههای اجرایی با الگوهای مصرف را بهصورت دقیق ارزیابی کرده و در صورت مشاهده تخلف، اقدامات لازم را مطابق ضوابط اجرایی اعمال کند.
طبق تأکید مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان تأمین برق پایدار برای مشترکان خانگی، واحدهای تولیدی و بخش خدمات از اولویتهای اصلی صنعت برق است.
برنامههای عملیاتی شرکت توزیع برق با هدف افزایش پایداری شبکه، کاهش خاموشیهای احتمالی و ارتقای کیفیت خدماترسانی ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/ 644/.