حجتالاسلام سیدمحمدرضا موسوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر در گفتوگو با خبرنگار تسنیم از اجرایی شدن پویش سراسری «نقش من» با هدف ترویج فرهنگ صرفهجویی و صیانت از سرمایههای ملی، به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر خبر داد و گفت: دهه امر به معروف و نهی از منکر فرصتی برای پرداختن به مسئله مهم و قابل توجهای است که در رشد کیفیت زندگی مردم ، چه در جنبه خصوصی و چه در جنبه عمومی جامعه تاثیرگذار است. مسئله مصرف صحیح منابع و جلوگیری از اسراف که همیشه در بیانات بزرگان و همچنین آموزههای دینی مورد تأکید قرار گرفته و امروز به عنوان یک ضرورت ملی مطرح است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر با بیان اینکه شرایط اقلیمی کشور، محدودیت منابع آبی، افزایش مصرف انرژی در فصل تابستان و ضرورت همکاری همگانی، اجرای این پویش را ضروری کرده است، افزود: پویش «نقش من» با هدف فرهنگسازی و جلب مشارکت عمومی در زمینه صرفهجویی، در سراسر کشور اجرا میشود.
حجتالاسلام موسوی با اشاره به پیوند این موضوع با فریضه امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم امر به معروف را صرفاً در برخی حوزههای خاص میبینند، درحالی که یکی از مهمترین معروفهای اجتماعی، حفاظت از حقوق عمومی و منابع مشترک جامعه است. هنگامی که یک شهروند در مصرف آب، برق و سایر منابع عمومی دقت میکند، در حقیقت به یک مسئولیت اجتماعی و دینی عمل کرده است.
وی ادامه داد: امروز صرفهجویی یک انتخاب شخصی صرف نیست، بلکه اقدامی مؤثر در جهت تأمین منافع عمومی، کاهش فشار بر زیرساختهای کشور و کمک به نسلهای آینده است. اگر هر فرد سهم خود را در مدیریت مصرف ایفا کند، آثار آن در سطح جامعه کاملاً محسوس خواهد بود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر با بیان اینکه محور اصلی پویش «نقش من» فعالیتهای رسانهای و فرهنگی است، تصریح کرد: در این پویش مجموعهای از پوسترها، اینفوگرافیها، پیامهای آموزشی و محتواهای رسانهای با موضوع صرفهجویی در مصرف آب و برق تهیه شده و از طریق رسانههای مختلف در اختیار مردم قرار میگیرد.
حجتالاسلام موسوی از همه شهروندان و نهادها دعوت کرد تا با مشارکت فعال در پویش «نقش من»، سهم خود را در صیانت از منابع ملی ایفا کرده و با نهادینهسازی فرهنگ مصرف صحیح، به ساخت آیندهای روشن برای فرزندان این سرزمین کمک کنند.
انتهای پیام/