به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر انزلی، در شرایطی که پرونده فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران بسته شده، سهمیههای فصل جدید مشخص شده و رقابتهای لیگ بیستوپنجم با حضور 18 تیم برگزار خواهد شد، بازار نقل و انتقالات نیز رسماً آغاز شده است؛ اما در این میان، از باشگاه ملوان بندرانزلی و آشیانه قوهای سپید، خبر مشخص و روشنی به گوش نمیرسد.
در روزهای اخیر، جدایی پژمان نوری از جمع مدیران ملوان و حضور وی روی نیمکت چوکای تالش، همچنین کنارهگیری اشکان پوررشید، از مهمترین اتفاقات پیرامون این باشگاه ریشهدار بوده است.

اگر چه تاکنون مراجع رسمی اطلاعرسانی باشگاه ملوان موضعگیری یا بیانیهای درباره شرایط کنونی تیم منتشر نکردهاند، اما شواهد موجود نشان میدهد که در صورت عدم شکلگیری یک تصمیم مشترک و هماهنگ میان ارکان باشگاه، ملوان ممکن است وارد مسیری شود که با روند رو به رشد و موفقیتهای سالهای اخیر این تیم در تضاد باشد.
محمدصالح ضیایی، فرماندار پیشین بندرانزلی، پیش از پایان مسئولیت خود در نشستهایی با اعضای هیئتمدیره باشگاه، از رفع برخی موانع موجود در مسیر ادامه همکاری با اشکان پوررشید خبر داده و تأکید کرده بود که پیگیریهای لازم در این زمینه در حال انجام است.
همچنین پس از تغییر در فرمانداری بندرانزلی، عصمت محمددوست، فرماندار جدید این شهرستان نیز بر حمایت از باشگاه ملوان تأکید کرده است.
اکنون باید دید مسئولان استانی و سازمان منطقه آزاد انزلی تا چه اندازه در حمایت از تنها نماینده استان گیلان و شمال کشور در لیگ برتر و همچنین پوررشید، بهعنوان یکی از حامیان این باشگاه، استمرار و جدیت به خرج خواهند داد.
ملوان که در سالهای اخیر با هدایت مازیار زارع عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته و فصل گذشته نیز تا آستانه فتح جام حذفی فوتبال ایران پیش رفت، این روزها در انتظار روشن شدن وضعیت مدیریتی و آینده خود است.
هواداران قوهای سپید امیدوارند با رفع ابهامات موجود و اتخاذ تصمیمات مناسب، اخبار امیدوارکنندهای از باشگاه ملوان منتشر شود تا این تیم با آرامش و ثبات بیشتری فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران را آغاز کند.
پیشکسوت ملوان: باید هرچه سریعتر به شرایط باثبات بازگردیم
در ادامه پیگیری آخرین وضعیت باشگاه ملوان، خبرنگار تسنیم گفتوگویی با مسعود باقری، پیشکسوت باشگاه ملوان و مربی اسبق تیمهای پایه این باشگاه انجام داده است.
باقری در ارزیابی شرایط کنونی باشگاه ملوان اظهار کرد: در حال حاضر شرایط شفافی بر باشگاه حاکم نیست، وجود مشکلات مالی موضوعی بدیهی است، اما ضروری است که هرچه سریعتر به وضعیت متعادلی بازگردیم تا تیم از نظر زمانی دچار آسیب نشود.
وی با بیان اینکه امیدوارم تمامی افرادی که توانایی حمایت و کمک به باشگاه را دارند، در این مسیر گام بردارند تا دغدغههای مردم و پیشکسوتان برطرف شود، گفت: ملوان تنها یک تیم فوتبال نیست، بلکه امروز بخش مهمی از هویت فوتبال ایران و شمال کشور محسوب میشود.
باقری در پاسخ به این پرسش که چرا تیمهای گیلانی همواره با مشکلات مالی مواجه هستند، افزود: این مسئله سابقهای طولانی دارد، از آنجا که گیلان استانی صنعتی نیست، همواره در حوزه اقتصادی با چالشهایی روبهرو بودهایم، به همین دلیل لازم است استانداری و ظرفیتهای اقتصادی استان بیش از گذشته پای کار بیایند تا شاهد تکرار چنین مشکلاتی نباشیم، معتقدم اگر تمام ظرفیتهای اقتصادی استان به کار گرفته شود، ورزش گیلان میتواند بیش از این شکوفا شود؛ چه در فوتبال و چه در سایر رشتهها، همچنین باید از فعالان اقتصادی حمایت شود تا آنها نیز بتوانند در توسعه ورزش نقشآفرینی کنند.
پیشکسوت ملوان درباره تصمیم فدراسیون فوتبال مبنی بر برگزاری لیگ برتر با حضور 18 تیم نیز تصریح کرد: افزایش تعداد تیمها تصمیم بدی نیست و با توجه به شرایط خاصی که کشور پشت سر گذاشته، میتواند راهکار مناسبی باشد، پیش از این نیز تجربه برگزاری لیگ با این تعداد تیم وجود داشته و مسئولان با سازوکار آن آشنا هستند، با این حال، تدوین یک برنامهریزی دقیق و زمانبندی مناسب برای مسابقات اهمیت زیادی دارد تا تیمها بتوانند بر اساس آن برنامهریزی کنند، در صورت وجود ناهماهنگی، لیگ با چالشهایی مواجه خواهد شد.
انتهای پیام/