به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، عاطفه دارابزاده ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان اظهار داشت: سامانه "فواد" (فوریتهای اداری) با هدف مچگیری ایجاد نشده، بلکه ابزاری برای بازخورد مستقیم از مردم و شناسایی نقاط ضعف دستگاهها به منظور اصلاح فرآیندهای خدمترسانی است.
وی گفت: تفاوت سامانه فواد با سایر سامانههای نظارتی، در "فوریتی بودن" و "شاخصمحور بودن" آن است، به طوری که در صورت بروز مشکلاتی نظیر عدم حضور کارمند، قطعی سیستمها، عدم پاسخگویی یا ارجاعات غیرضروری، این سامانه میتواند در کمتر از سه ساعت گرهگشای مشکلات شهروندان باشد.
وی با اشاره به پیوستن رسمی استان اصفهان به سامانه فواد از دوم خردادماه سال جاری، تصریح کرد: از زمان سراسری شدن این سامانه، در مجموع 414 شکایت در استان اصفهان ثبت شده که 34 مورد آن مربوط به شهرستان کاشان بوده است.
سربازرس مرکزی ملی بازرسی، ارتقای سلامت و فوریتهای اداری کشور، با تحلیل شکایات ثبت شده در کاشان، خاطرنشان کرد: بیشترین موارد شکایات در این شهرستان مربوط به شاخصهای "شفافیت و اطلاعرسانی در فرآیند ارائه خدمت" و "تکریم اربابرجوع" بوده است.
وی تاکید کرد: این شکایات مانند یک "نقشه حرارتی"، نقاط ضعف دستگاهها را نمایان میکند تا مدیران بتوانند برای اصلاح فرآیندها و رفع سردرگمی شهروندان اقدام کنند.
دارابزاده با تأکید بر نقش پررنگ مدیران شهرستانی در موفقیت این طرح، خواستار اهتمام ویژه نسبت به آموزش نیروها شد و گفت: موضوع آموزش "فواد"به عنوان یک سرفصل مصوب آموزشی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ شده و انتظار میرود دستگاههای اجرایی با تعامل مستمر با بازرسی ستاد، در زمینه اطلاعرسانی این سامانه به مردم از طریق تبلیغات فیزیکی و فضای مجازی، تلاش مضاعفی داشته باشند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان کاشان با توجه به پیشینه تمدنی و فرهنگی، شایسته بهترین عملکرد در ساحت نظام اداری است و امیدواریم با استفاده از دادههای سامانه فواد، شاهد ارتقای کیفیت خدمات و رضایتمندی حداکثری مردم در این منطقه باشیم.
انتهای پیام/801